BIG apple - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Maaike Welling - WaarBenJij.nu BIG apple - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Maaike Welling - WaarBenJij.nu

BIG apple

Door: Maaike aka Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

22 December 2009 | Verenigde Staten, Boston

Ook al is het alweer meer dan een week geleden, een verslag van mijn allereerste weekendje New York zal ik jullie niet onthouden :) En meer zullen er zeker volgen! (meer weekendjes dan, de verslaggeschiktheid valt te bezien) Na 4 uur in de bus met "emergecy exits" (chineze maatschappij, wel voor maar 15 dollar!) sta je midden in chinatown in Manhattan, jeej! We (ik, Sophie en Danielle) bleven slapen bij Britt die in de upper east side woont in een enorm appartement nog zonder huisgenoten, dus dat was ook prima geregeld :) Eigenlijk hebben we vooral op allerlei leuke plekjes heerlijk gegeten, veel rondgelopen (ik kon me na afloop zowaar redelijk orienteren!), een beetje geshopt en ons vooral verbaasd over de enorme massa's mensen (times square en Rockefeller center zijn een absolute no go rond kerst..), de 100en kerstmannen die onze zakken volpropten met de welbekende candy canes (die rood/witte ja), de talrijke taxi's (de stad ziet er geel van), de enorme gebouwen.. Eigenlijk heb ik de totale chaos van de menigte en lichtjes maar gewoon op me af laten komen. Dat maakt het voor de volgende keer makkelijker om ook echt een plan te trekken :) Verder zijn we natuurlijk zowel vrijdag als zaterdagavond met onze voetjes van de vloer gegaan in de hipste clubs onder het genot van cocktails en champagne (die NYers zijn de slechtste niet :)). Verder heeft dit weekendje NY me veel inspiratie gegeven voor SATC-achtige dilemma's waar Carry hele columns over zou kunnen schrijven (en ik niet, maar wil er best over skypen) :) Misschien is het toch de stad...
In Boston gaat het ook allemaal nog prima. Sophie is sinds vorige week weer naar Nederland en ik mag haar fiets lenen. Dus ik hobbel nu elke dag een avontuurlijk tochtje door alle gaten en putdeksels naar het lab met regelmatig een openslaande deuren van een auto's naar mn hoofd die ik tot nog toe effectief heb weten te ontwijken, dan wordt je weer grandioos afgesneden in een bocht of een voetganger werp zich voor je wielen. Soms lijkt het of je als fietser onzichtbaar bent in deze wannabe-fietsstad van the USA. Achja, dat houdt het spannend :)
Ik was al bijna bang dat ik de witte kerst zou gaan missen dit jaar, want na mijn eerste weekend hier heeft slechts de zon heerlijk geschenen elke dag, maar is er niets meer uit te lucht gevallen. Gelukkig kwam het afgelopen weekend goed met 50cm sneeuw in 1 nacht. Winter in Boston, I love it! nu nog...

  • 22 December 2009 - 08:31

    Roos:

    He lieve Maaike!

    Lees nu pas je twee verslagen, klinkt echt super!! Er is hier de afgelopen dagen ook enorm veel sneeuw gevallen, dat ze ook verwachten dat we een witte kerst krijgen :)!! Echt ook heel gezellig, snowboots aan en lekker stampen! Anderzijds dus ook wel jammer want daardoor kon ik dus niet naar Utrecht komen voor onze Sinterkerst. Ik had al wel een toetje gemaakt: brownies met frambozen en witte chocolade erin, dus die heb ik toen maar 's avonds met Omar, Kamal en Dafne opgegeten haha.

    Fijn dat je ook een leuk huisje hebt, en dat het op het lab ook goed gaat. Ze zijn met die stamcelonderzoeken ook al zo ver, en jij werkt daar gewoon aan mee ;) Nou meis, houd je ons wel op de hoogte?
    Een hele dikke pakkerd van mij! X

  • 22 December 2009 - 10:53

    Megan:

    Yeey! Heb me gister meteen opgegeven voor de maillijst en de volgende ochtend alweer een update :D Klinkt super allemaal, en New York klinkt al helemaal fantastisch! Snel skypen ;) Kus

  • 22 December 2009 - 13:00

    Je Tofste Zus!:

    Wat cool!! wil ook echt heel graag naar NY. Sorry vandaag geen skype-lunch date, zit op de tu en heb hier geen skype..
    Ttoch nog wat smaanhorigheidn nu we beiden in de sneeuw zitten.

    Xx

  • 22 December 2009 - 19:29

    Ferry:

    Hey maaike klinkt heel goed allemaal..geniet ervan .

    gr ferry

  • 23 December 2009 - 21:28

    Liesbeth:

    Hoi Maaike,
    Wat fijn te horen dat je het zo goed naar je zin hebt. Zo'n drukke stad als NY lijkt me niks voor mij maar blijkbaar vind jij het fantastisch.
    Tip voor op de fiets! Trek een opvallende jas aan misschien zien ze je dan niet zo snel meer over het hoofd. Blijkbaar pas je zo goed bij het geheel dat je niet meer opvalt.
    Wat ga je doen met 50cm sneeuw? Sneeuwballen gevecht? Lopen naar je werk? Hier lag met 20cm al het verkeer plat. Hoe is dat in Boston? Kun je in de buurt ook skien?
    Fijne kertstdagen en tot gauw. Groetjes Vna Karlijn, daphne, Herbert en Liesbeth

  • 28 December 2009 - 09:35

    Kim:

    Ik heb nu ook eindelijk je verhaaltje gelezen zoals beloofd. Leuk zeg dat NY :)
    Zit op mn werk en het is rustig, tijd genoeg dus ;)
    Tot Skype!

    X

  • 30 December 2009 - 11:15

    Stefanie :

    Haaa Maaike!!
    Woeeei! Je hebt sneeuw! En veel ook haha! Hier is het weer weg maar volgens het KNMI komt het er weer aan (maar of je die moet geloven ;)). Maar echt super dat je het zo naar je zin hebt, en erg verstandig dat je New York ff onveilig hebt gemaakt! Alles ook helemaal toppie op werk? Ik ben wel heel benieuwd naar je oud en nieuw plannen trouwens!

    En we moeten even een skype date plannen! Vind Erik ook leuk!

    Dikke koude kus!
    Stef (& Erik)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

In de vrieskou aan de ooskust

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2010

Winter = ZON!

22 December 2009

BIG apple

07 December 2009

Jeeejjj WINTER!
Maaike

Na een stage op het Burnham Institute in San Diego, nu een introductie van mijn promotieproject op het Harvard stem cell institute :) Heb geen zin een aparte site te maken, want over een maand heb ik toch geen zin meer verhalen te typen. Tenzij ik meer feedback krijg :)

Actief sinds 24 Jan. 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 20404

Voorgaande reizen:

22 Januari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

01 December 2009 - 30 November -0001

In de vrieskou aan de ooskust

Landen bezocht: